Bikeshare Danmark A/S indgiver konkursbegæring 9. december 2022

Bikeshare Danmark A/S er driftsselskabet bag Bycyklen, som findes i København, Frederiksberg og Rødovre Kommuner og ved en række S-togs- og Metro stationer.

Bikeshare har siden 2017 været ejet af By- og Pendlercykel Fonden. (Etableret af Københavns og Frederiksberg Kommuner), fordi den oprindelige ejer og stifter af Bycyklen gik konkurs.

Siden har der gennem de seneste godt fem år været arbejdet med at skabe en velfungerende og økonomisk bæredygtig forretning. Bikeshare har haft overskud alle år siden fondens overtagelse.

Driftstilskuddene er nu udløbet, og det har ikke været muligt at få kommunerne og DSB til at forlænge aftalen om driftstilskud, og der har heller ikke været opbakning til at fortsætte Bycyklen som reklamefinansieret. Derfor har Bikeshares bestyrelse dags dato indgivet konkursbegæring.

Bikeshare vil gerne takke for godt samarbejde med kunder og kreditorer, som trods forskellige udfordringer, som følge af eksempelvis Covid-19, hærværk, hacking m.m. har holdt ved.

Bikeshares bestyrelse er rigtig ærgerlige over på dette tidspunkt at måtte indgive konkursbegæring. Vi er lykkedes med at optimere hele virksomheden og har fået udviklet en ny cykel, som tager højde for mange af de børnesygdomme, der har været ved den oprindeligt udviklede cykel.

Det har kun kunnet lade sig gøre, fordi der gennem årene har været nogle ekstremt dedikerede medarbejdere, som har været kreative, løsningsorienterede og positive, uanset hvilke udfordringer, der har været på vejen.

Der forestår nu et oprydningsarbejde, som boet skal tage sig af, og kunderne kan desværre ikke benytte cyklerne.

Henvendelse vedr. bycykler og bycykelstationer i kommunerne og på DSB’s arealer kan ske til:

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Frederiksberg Kommune, Trafik
Rødovre Kommune, Teknisk Forvaltning
DSB

Support

 

Du er velkommen til at kontakte support, hvis du har problemer med Bycyklerne.

Telefon: 89883910

Email: info@bycyklen.dk

 

Du kan stadig få svar på mange spørgsmål på vores FAQ, og du er også meget velkommen til at kontakte os via email eller lægge en telefonsvarerbesked, såfremt du ikke kan komme i kontakt med os.

Vi bestræber os på at svare alle henvendelser indenfor 24 timer.

Husk desuden at du altid kan fejlrapportere via "REPORT ISSUE”-funktionen via app'en, hvis du oplever problemer undervejs.

Har du brug for teknisk support, men ringer udenfor åbningstiden, råder vi altid folk til at gøre deres bedste med at få sikret, at cyklen er afleveret på en Bycykelstation eller låst på baghjulet. 

Vi kan altid refundere en eventuel ekstraregning, men det er ikke altid, at vi kan finde en ulåst cykel.

Åbningstider

Mandag
07.30 - 15.30
Tirsdag
07.30 - 15.30
Onsdag
07.30 - 15.30
Torsdag
07.30 - 15.30
Fredag
07.30 - 15.30
Lørdag
09.00 - 17.00
Søndag
09.00 - 17.00

Driftsstatus

Rødovre Station

Temp. drop zone

Midlertidig drop-zone pga. vejarbejde (75 meter til venstre for stationen forbi 200S stoppestedet)