Bikeshare Danmark A/S indgiver konkursbegæring 9. december 2022

Bikeshare Danmark A/S er driftsselskabet bag Bycyklen, som findes i København, Frederiksberg og Rødovre Kommuner og ved en række S-togs- og Metro stationer.

Bikeshare har siden 2017 været ejet af By- og Pendlercykel Fonden. (Etableret af Københavns og Frederiksberg Kommuner), fordi den oprindelige ejer og stifter af Bycyklen gik konkurs.

Siden har der gennem de seneste godt fem år været arbejdet med at skabe en velfungerende og økonomisk bæredygtig forretning. Bikeshare har haft overskud alle år siden fondens overtagelse.

Driftstilskuddene er nu udløbet, og det har ikke været muligt at få kommunerne og DSB til at forlænge aftalen om driftstilskud, og der har heller ikke været opbakning til at fortsætte Bycyklen som reklamefinansieret. Derfor har Bikeshares bestyrelse dags dato indgivet konkursbegæring.

Bikeshare vil gerne takke for godt samarbejde med kunder og kreditorer, som trods forskellige udfordringer, som følge af eksempelvis Covid-19, hærværk, hacking m.m. har holdt ved.

Bikeshares bestyrelse er rigtig ærgerlige over på dette tidspunkt at måtte indgive konkursbegæring. Vi er lykkedes med at optimere hele virksomheden og har fået udviklet en ny cykel, som tager højde for mange af de børnesygdomme, der har været ved den oprindeligt udviklede cykel.

Det har kun kunnet lade sig gøre, fordi der gennem årene har været nogle ekstremt dedikerede medarbejdere, som har været kreative, løsningsorienterede og positive, uanset hvilke udfordringer, der har været på vejen.

Der forestår nu et oprydningsarbejde, som boet skal tage sig af, og kunderne kan desværre ikke benytte cyklerne.

Henvendelse vedr. bycykler og bycykelstationer i kommunerne og på DSB’s arealer kan ske til:

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Frederiksberg Kommune, Trafik
Rødovre Kommune, Teknisk Forvaltning
DSB

Support

 

Please feel free to contact support if you have problems with the Bycyklen bikes.

Phone: +4589883910

Email: info@bycyklen.dk



You can still get answers to many questions in our FAQ, and you are more than welcome to contact us via e-mail or leave a voicemail if you are unable to reach us.

We strive to respond to all inquiries within 24 hours.

Also, keep in mind that you can always report bugs via the "REPORT ISSUE" feature via the app, if you experience problems along the way.

If you need technical support, but call outside business hours, we always advise people to do their best to ensure that the bike is delivered to a Bycykel station or locked on the rear wheel.

We can always refund any extra bill, but it is not always possible to find an unlocked bike.

Opening hours

Monday
07.30 - 15.30
Tuesday
07.30 - 15.30
Wednesday
07.30 - 15.30
Thursday
07.30 - 15.30
Friday
07.30 - 15.30
Saturday
09.00 - 17.00
Sunday
09.00 - 17.00

Operational status

Rødovre Station

Temp. drop zone

Temp. Drop Zone due to roadwork (moved 75 meters to the left)